29 Nisan 2017 Cumartesi

Isırgan Otu Nasıl Kurutulur?

ısırgan otu çayı nasıl kurutulur
Kurutulmuş Isırgan Otu Yaprakları
Isırgan Otu Nasıl Kurutulur? >> Bir önceki yazımda ısırgan otu çayı hazırlama konusundan bahsetmiştim. Bugün ise çay olarak kullanmak üzere ısırgan otunun nasıl kurutulduğundan bahsedeceğim. Isırgan otunu kurutması biraz meşakkatli oluyor. Ama temiz ve özenli bir çay
malzemesi elde ettiğinizi bilerek içiniz rahat bir şekilde kullanabiliyorsunuz.

Isırgan Otu Nasıl Ayıklanır?

Isırgan otu çayı hazırlamak için öncelikle ısırgan otunu yıkayıp ayıklamak ve kurutmak gerekiyor. En meşakkatli kısım ayıklaması. Bildiğiniz gibi ısırgan otunun üzerinde ince ince dikenimsi tüyler var. Bu tüyler cilde temas ettiğinde yakıcı bir sıvı salgılıyor. Ciltte minicik bir yere temas etse bile etki ediyor ve o acı gün boyu sürüyor. Bu yüzden ayıklarken çok dikkatli olmak lazım. Öncelikle her iki elinize de mutfak eldiveni geçirin. Ve bir makas alın. Isırganlar zaten demet demet oluyor. Bir demeti açın ve makasla yaprağı, sapın başladığı yerden kesin. Bu şekilde bir lehenin içine biriktirin. Bazıları ince saplarla birlikte kurutuyor fakat ben öyle tercih etmiyorum sadece yapraklarını kullanıyorum. Yaprakları sapından bıçakla ayırmanızı kesinlikle önermiyorum! İlk olarak yapmaya öyle başlamıştım. Isırgan oturun sapları biraz elastiki ve bıçakla kesmeye çalıştığınızda sağa sola savruluyor. Eldivenin dışında kalan yerlere temas edebiliyor bu da acıtıyor ve minicik bir yere değse bile o acı akşama kadar sürüyor. Veya bıçakla eldivende kesikler oluşturduğunuzda buralardan da elinize temas edebiliyor. Bıçakla kesmek için güç uyguladığınızda o dikenimsi tüyler elinize batıyor. İyisi mi makas! Temiz iş yaprağı sapın başladığı yerden kesip lehene dolduruyorsunuz. İkinci aşamada yıkamanız gerek. Yıkarken de elinizde eldivenleri çıkarmayın. Isırgan otunun üzerinde minik minik böcekler bulunuyor. Bu yüzden yıkamadan kurutmamak gerek. Daha hijyenik olsun derseniz ısırganları doldurduğunuz lehenin üzerini geçecek kadar su doldurup harmanlayın. Daha sonra üzerine bir tane de limon sıkın ve bir saat kadar bekletin. Ben bu sebepten çoğu bitkiyi eğer bulabiliyorsam kendim kurutmayı tercih ediyorum. Hazır olarak aldıklarımıza bu özenin gösterildiğini sanmıyorum. Isırganları suda beklettikten sonra yine eldivenleri çıkarmadan harmanlayıp duruladıktan sonra sularını mümkün olunca akıtıp bir tavaya sererek kurutma işlemine geçebilirsiniz.

Isırgan Otu Yaprakları Nasıl Kurutulur?

Ayıklayıp yıkadığınız ve fazla suyunu aldığınız ısırgan yapraklarını bir tavaya yayarak güneş alan bir balkona, terasa veya odaya koyup üç-dört gün kurumasını bekleyin. Fazla miktarda yapacaksanız daha çabuk kuruması için ısırgan yapraklarını birkaç tavaya bölüştürebilirsiniz. Ara ara kontrol ederek kuruduğunu gözlemleyebilirsiniz. Doğal yollarla güneşte kurutulan ısırgan otu normalinden daha faydalıymış. Ayrıca ufalayıp kavanoza koyarak saklaması da daha kolay oluyor. Taze bitkileri dolapta saklasanız bile birkaç güne soluşup renkleri sararmaya ve çürümeye başlıyor.
Isırgan otu kullananlar deneyimlerini alta yorum olarak bırakabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder